ביטוח אובדן כושר עבודה – חשיבותו ותכליתו

לנפגעים רבים- ללא קשר לנסיבות פציעתם, יש גורם נוסף שאותו הם יכולים לתבוע ובדרך כלל מדובר בחברת הביטוח המבטחת אותם בפוליסת ביטוח בגין אובדן כושר עבודה נכות מתאונה

נפגעים רבים אף לא מודעים לכך שמקום העבודה עשה להם ביטוח כזה, לדוגמא באמצעות ביטוח המנהלים, לכן חשוב לבדוק זאת עם מקום העבודה ולבדוק גם בתלוש השכר אם קיימות הורדות בגין ביטוח כזה לחברות ביטוח.

קיימות בשוק הביטוח פוליסות רבות ומגוונות ולכן חשוב עוד לפני שחלילה קורה משהו לבדוק את היקף הכיסוי שיש לנפגע. יש לוודא בין השאר כי בפוליסה יש כיסוי לאובדן כושר עבודה חלקי ולא רק לאובדן כושר עבודה מלא. כן יש לוודא כי אובדן הכושר מתייחס למקצוע של אותו נפגע ולא לכל עיסוק, שכן אז יכולות חברות הביטוח לדרוש ממסגר לעבוד כפקיד וכיו"ב.
כן חשוב שייקבע פיצוי חד פעמי בגין נכות ממחלה או מתאונה ושתקופת ההמתנה עד למועד קבלת הפיצוי תהיה קצרה ורטרואקטיבית.

את אובדן כושר העבודה חשוב לבסס לא רק בקבלת תעודות מחלה מהרופא המטפל, אלא יש לפנות לרופא תעסוקתי אשר תפקידו הינו הערכת עושרו התעסוקתי של אדם לעבוד בעבודה שלו. להערכתו של הרופא התעסוקתי נותנות חברות הביטוח משקל רב.

לצורך ביסוס הנכות עקב התאונה, הנפגע יכול להביא חוות דעת רפואית מטעמו ובדרך כלל לעורך הדין המטפל, ככל שהוא מתמחה בתחום, יש מומחים לפי סוג הפגיעה אשר יוכלו לתת חוות דעת עניינית ומפורטת כנדרש. חשוב מאוד שאותו מומחה יהיה מוכר ומוערך ובין השאר יישב בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי ו/או יתמנה באופן קבוע ע"י בית המשפט כמומחה מטעמו.

בהנחה שלנפגע יש ביטוח כזה, אזי מעבר להגשת התביעות האחרות שהוא יכול להגיש נגד המוסד לביטוח לאומי או הגורם לנזק, הוא יכול להגיש תביעה אישית לאותה חברת הביטוח אשר תפצה אותו לכל אורך תקופת אי הכושר וגם מעבר לכך כאשר נקבעת לו נכות צמיתה. חשיבות רבה לביטוח זה הינה כמובן באותם מקרים בהם אין גורם אחר אותו ניתן לתבוע בגין רשלנות, לדוגמא כאשר הנפגע נפצע עקב נפילה בביתו.

דילוג לתוכן דילוג לתוכן