נפלת ונחבלת? נפילה ברשות הרבים

מעדת עקב מכשול הנקרא לפניך בעת שהלכת על המדרכה ברחוב?

החלקת על רצפה רטובה בעת שטיילת בקניון?

מגיע לכם פיצוי בגין פגיעתכם!

אם הנפילה נגרמה כתוצאה של ממפגע המתרחש  באזור ציבורי שנמצא באחריותה של רשות – מגיע לכם פיצוי. החוק בגין נפילה ברשות רבים קובע שחובתו של בעל השטח בין אם היא הרשות המקומית או בעל הנכס לעשות ככל היידרש לשמירה על ביטחון העוברים והמבקרים בשטחו עליו לספק מקום בטוח להסתובב בו.
כאשר אדם נפגע ממפגע כלשהו, ובעל השטח לא מילא חובתו להסרת המפגע מרשות הרבים, יש להטיל חבות על בעל הנכס על שנמנע מתיקון הליקוי ובכך נגרם נזק. הרשות המקומית אחראית על אחזקה תקינה של הדרכים והמדרכות שבתחומם. וככאלה עליה לדאוג לתקינותם, לצפות כי הולך רגל עלול להיתקל בבור או מפגע ולדאוג לתיקונו מבעוד מועד. אם נפלתם עקב מפגע כלשהו על מנת שתוכח זכאותכם עליכם להבא מרשמים ועדויות : צילום של מקום המפגע, מסמכים רפואיים מכל הגורמים המטפלים אודות פגיעתכם ורשימת עדים היכולים לתת עדותיהם

שאלת האחריות חשובה לביסוס התביעה, וכאשר נקבע שאכן מדובר בנזק הנגרם כתוצאה מכשל הניתן היה למנועו, יוחלט על גובה הפיצוי התאם לנזק.
גובה הפיצוי נגזר ממספר פרמטרים כמו למשל,  סוג הפגיעה, חומרת הפגיעה והאם נותרה נכות, גיל הנפגע, שכרו, היעדרותו מעבודתו כתוצאת פגיעתו וכיו”ב.

דילוג לתוכן דילוג לתוכן