הדרך הנכונה להגיש בקשה לביטוח סיעודי

ביטוח סיעוד  מטרתו מתן מענה לצרכים המתעוררים כאשר אדם הופך לתלוי בעזרת הזולת לביצוע פעולות יום יומיות.

הביטוח הסיעודי בישראל ניתן באמצעות מקורות ציבוריים (המוסד לביטוח לאומי וסבסוד מטעם משרד הבריאות) ובמסגרת חברות הביטוח לרבות הביטוח המשלים של קופות החולים.

הצורך בשירותי סיעוד בדרך כלל נוצר בגיל זקנה, אך הצורך עלול להתעורר בגיל מוקדם עקב תאונה, מחלה או מצב רפואי .

לפי הסטטיסטיקה 40% מתביעות הביטוח הסיעודי נדחות, אזרחים הזקוקים להפעלת הביטוח מול חברות הביטוח נתקלים בקושי רב ובסירוב לתשלום עבור מצבם.

חברות הביטוח מחפשות כל תירוץ אפשרי לדחות את התביעה וכן מערימים קשיים בפני המבוטחים.

חברות הביטוח ינקטו בכל הצעדים כדי להימנע מתשלום ומעדיפות לדחות את רוב הדחיות. הן יכולות לטעון כי המבוטח לא דיווח על מידע רפואי מהותי בזמן ההצטרפות לפוליסה, או שמצבו לא מתאים להגדרות בפוליסה, במקרים אחרים הן פשוט נאחזות בהחרגות ובתנאים המופיעים באותיות הקטנות, אלה שאיש כמעט לא קורא – או מבין מה נאמר בהן, ההגדרות בפוליסות הסיעוד מאוד לא ברורות ולא בכדי,. בעזרתן חברות הביטוח יכולות לדחות את התביעה בקלות, מה שאינו משאיר הרבה ברירות למבוטח. הקושי נובע מחוסר הבנה וידע.

במקרים רבים נדרשת הגשת חוות דעת רפואית שמחזקת את הטענות שהמבוטח אכן זקוק לשירותי סיעוד ובמקרים אחרים נדרשת התערבות משפטית.

 

תביעות ביטוח סיעודי הן לתביעות שמזכות את התובע באלפי שקלים בכל חודש, איתן יוכל לממן עזרה צמודה ולכן יש חשיבות קריטית להצלחת התביעה, פניה לעו"ד מקצועי המתמחה בדיני נזיקין ובתביעות סיעוד עוד בשלב הראשוני יכולה להביא להצלחת התביעה ולקצר את התהליך. כמו כן תפקידו של העורך דין הינה למקסם את סכומי הפיצוי, עורך דין מקצועי מכיר את ההחרגות השונות, ההתנהלות והשורות הקטנות ויכול לשים את ידו על כל אחת מהן.

פרטי ובין אם דרך קופת החולים, אבל ברגע האמת – פשוט דוחים אותם.
מאחר שבמקרה של ניתן לתבוע 3 שנים אחורה.

דילוג לתוכן דילוג לתוכן