הבדיקות הרפואיות לאחר פציעה בתאונה – חשיבותו של הממצא האובייקטיבי

אין ספק באשר לחשיבותו של הממצא האובייקטיבי לאחר פציעה בתאונה!

לאחר תאונה בה הייתם מעורבים, בין אם המדובר בתאונת דרכיםתאונת עבודה או כל נפילה או פציעה אחרת בנסיבות פרטיות קיימת חשיבות רבה להוכחת התלונות הסובייקטיביות שלכם (כאבים, מגבלות בתנועה וכו') בממצאים אובייקטיביים, קרי באמצעות ביצוע בדיקות רפואיות, כפי שיפורט בהמשך.
נקודת המוצא שאבקש להטמיע בכם במאמר זה הינה שאת רופאי קופת החולים לא מעניינת הוכחת הנזק הגופני שנגרם לכם בעקבות התאונה בה הייתה מעורבים ולעיתים הם יימנעו מהפנייתכם לבדיקות הנכונות בהיותן יקרות לקופת החולים.
כנפגעים, ללא ממצאים אובייקטיביים שאין לכם שליטה עליהם, קשה לקבל את טענתכם למגבלות תנועה וכאבים שנמשכים מעבר למספר חודשים ומכאן שבמצב זה יהיה קושי בהוכחת נכות לצמיתות.
לכן, חשוב מאוד שלאחר תאונה תתעקשו ותעמדו על זכויותיכם מול קופות החולים ותדרשו לבצע את כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות לצורך בירור מצבכם הרפואי לאחר מעורבות בתאונה. יש לציין כי גם אם הבדיקות יהיו תקינות, הרי שיש לכך חשיבות רבה בעתידכם, שכן אם תהיו חלילה מעורבים בעתיד בתאונה נוספת שבה תיפגעו באותו איבר, הרי שתהיה לכם הוכחה חד משמעית כי אין מקום לטעון שהפגיעה נגרמה בעקבות התאונה מעברכם (שכן ביצעתם את הבדיקה שהוכיחה שמצבכם היה תקין לאחר אותה תאונה).
כך, בכל פגיעה בעמוד השידרה– הן בצוואר והן בגב, יש לבצע בדיקת CT או MRI מכוונת לעמוד השידרה, שכן בדיקת הרנטגן הרגילה בודקת רק את מצב החוליות, אולם בדרך כלל בתאונה נפגעים הדיסקים שבין החוליות (פריצת דיסק) אותה ניתן לגלות רק באמצעות בדיקות אלה. כאשר לפגיעה מתלווה גם ירידה בתחושה בגפיים (רגליים ו/או ידיים) יש לבצע בדיקה עיצבית EMG לבדיקת קיומו של נזק עצבי.
דוגמא חשובה נוספת הינה פגיעת מפרק (ברך, קרסול, מרפק וכו'). במקרה זה יש לבצע בדיקת US, קרי אולטרה סאונד לבדיקת פגיעה ברצועות הרכות ובגידים שעוטפים את המפרץ- לבדיקת קיום קרע חלקי או מלא וכו'. מעבר לכך יש לבצע גם בדיקת רנטגן לבדיקת שברים ובעת הצורך לפי ממצאי בדיקת האולטרה סאונד גם לבצע בדיקת MRI.
כאשר נגרמת פגיעה שגורמת לסחרחורות יש לבצע בדיקת יציבות ממוחשבת ENG, אולם את הבדיקה חשוב לבצע לפחות שנה ממועד התאונה, שכן אחרת תוכל הנתבעת לטעון שהמצב השתפר ולדרוש ביצוע בדיקה חוזרת.
עוד חשוב לי להדגיש כי יש להתייחס בחשדנות גם לממצאי הבדיקות אותם אתם מבצעים. הרדיולוגים שמפענחים את הבדיקות עובדים תחת לחץ עבודה רב ולעיתים הם מפספסים בפיענוח הבדיקות ממצאים חשובים. מומלץ להתייעץ עם רדיולוג מומחה מטעמכם שיסתכל על דיסק הבדיקה.

קיימות דוגמאות רבות נוספות פרט לעיקרים שפורטו ליעל ואשמח לתת ייעוץ באופן פרטי בהתאם לפניה.

דילוג לתוכן דילוג לתוכן