זו לא המטרה לשמה הגעתי - רשלנות רפואית

כולנו רוצים להיות בריאים ולכן כאשר נוצר בעיה כלשהיא אנו ניגשים לגורמים שיעזרו לנו לטפל בה, אבל קורה שטיפולים והליכים רפואיים מסתיימים לא כפי שצפינו, ונוצרת  פגיעה נוספת, או החמרה במצבנו.

האם על כל מקרה של סטייה ממצב הטיפול הרצוי נחשבת לרשלנות רפואית? וודאי שלא!

עם כל הרצון הטוב לפצות ולהטיב עם הנפגע, לעילה בגין רשלנות רפואית יש קריטריונים ברורים ולכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין ואנשי מקצוע המנוסים בתחום ומודעים לכל הסעיפים הקיימים בחוק.

מהי רשלנות רפואית ?
רשלנות רפואית מוגדרת בחוק כשירות או טיפול רפואי שהייתה בו סטייה ברורה מהזהירות הסבירה שנדרשת,  כלומר כאשר רופא או מטפל נהגו באופן שגוי והייתה סטייה ברורה מהטיפול המקובל שהיה ניתן ע"י מטפל / רופא אחר והנזק הרפואי הנגרם למטופל כתוצאה מסטייה זו, לא היה קורה כלל. למשל מתן תרופה לא מתאימה או מינון שגוי, ניתוח שהסתיים עם נזק למטופל ונגרם כתוצאה ממעשה של הצוות הרפואי שלא היה צריך להיעשות וכן הלאה. התביעות בתחום זה הן תביעות מורכבות מכיוון שחובת ההוכחה הינה קריטית,  כאשר בית המשפט מקבל את הטענה ואכן משוכנע שהייתה רשלנות , הנפגע זוכה לפיצויים.  שאלת הכוונה אינה והאם המעשה נעשה בשוגג אינה משפיעה על התביעה. לכן חשוב להכיר את הדקויות בין תוצאה שלילית צפויה לבין תוצאה שלילית כתוצאה מרשלנות ברורה בגלל ליקויים בהתנהלות או בציוד.

רשלנות רפואית בישראל
בישראל לא נחקק חוק מיוחד בעניין רשלנות רפואית אלא היא מפורטת בסעיפים ספציפיים בעניין זה כחלק מהחוק הכללי של עוולת הרשלנות בפקודת הנזקין.

דילוג לתוכן דילוג לתוכן